Porsche 911

Het is bijna alweer een half jaar geleden dat de nieuwe Porsche 911 – de 992 – aan de wereld werd getoond. De achtste generatie ‘Elfer’ is een feit en zoals we gewend zijn van Porsche is het allemaal weer nét iets verfijnder. Het was al langer duidelijk hoe deze nieuwe generatie eruit zou zien, maar nu het totaalplaatje eindelijk bevestigd is, kunnen we de verschillen gaan zoeken.

911

Tijdgebonden

Het is bewonderenswaardig om te zien hoe een automerk jarenlang voort kan borduren op één specifiek model. Er is niets zo tijdsgebonden als het design van een auto – een regel, waar de Porsche 911 uitzondering op is. Al jarenlang weet het merk de sportwagen dusdanig neer te zetten dat ‘ie zowel de tijd doorstaat als de wensen van menig consument.

911

Schot in de roos

Dit nieuwe model is wat ons betreft weer een schot in de roos. Een doorontwikkeling van het bekende en op bijna ieder vlak een verbetering. Klein minpuntje (als we er dan toch een op mogen noemen): hij is iets zwaarder dan z’n voorganger. Een 55 kilogram om precies te zijn. Dit komt onder meer door de nieuwe 8-traps automaat met dubbele koppeling (waar het er eerst 7 waren). Dit beestje alleen al weegt zo’n 20 kilogram.

Desondanks is de nieuwe ‘Elfer‘ klaar om over te nemen. En als je ’t ons vraagt gaat dan zonder al teveel moeite lukken. Waarom? Bekijk de video maar eens en oordeel zelf. Het is weer een waar huzarenstukje geworden.

Dit artikel is afkomstig van pureluxe.nl